Friday, August 5, 2011

ארוחת חג המומלצת היא על המנגל הבנוי, כמובן

בכל שנה אנו עושים ארוחת חג לראש השנה. בארוחת החג  אצלנו כולם מתחלקים בהכנות.  דוד אחד מביא דג ממולא , הדודה השנייה מביאה רגל קרושה והגיסה מכינה כבד קצוץ. יש לציין כי למרות זאת מדובר בעבודה מרובה  לכל המשפחה ולאחר מכן גם צריך לנקות את הכלים. לא פלא שאף אחד מבני משפחתנו  לא מתנדב שארוחת החג תהיה אצלו. אולם, אני מצאתי פטנט שהופך את ארוחות החג לקלות וטעימות. הפתרון הוא בשר על האש שנעשה על הברבקיו.
שמי דב מנוריו ואשמח לתאר את מלאכת ארוחת החג, שהיא למעשה עבודה קשה מאד. אצלנו במשפחה אנו מחלקים את המטלות בין כל בני המשפחה, כל משפחה גרעינית עושה תבשיל מסוים לכבוד החג על מנת להקל על המארח אך עם זאת מדובר בעבודה קשה מאד. המארחים צריכים לערוך שולחן להביא כסאות מהשכנים. כמו כן הם צריכים  לרוץ בערב החג לסופר הצפוף על מנת לרכוש שתייה מעבר לכך יש לזכור כי קיפול הארוחה היא מלאכה קשה ביותר יש לזרוק את השאריות לזבל ולאחר מכן לנקות הכלים. מדובר בעבודת פרך שאצלנו במשפחה בדומה לתפוח אדמה לוהט היא מגולגלת מאחד לשני.



 לפני שנה הגיע תורנו לעשות את ארוחת ראש השנה מדובר היה ממש בעבדות. לאחר אותה ארוחה פשוט נשארנו בלי כוחות היינו מחוסלים ונחנו במשך של החג. אמרתי אז לאשתי שזאת הפעם האחרונה שאנו עושים ארחת חג. אולם, למעשה באותו יום עלה לי רעיון למה שבארוחת חג הבאה שבא יגיע תורנו אנו נעשה בשר על האש. ואכן כשהגיע תורנו חילקנו בין  האנשים את המשימה של  מה כל אחד צריך לקנות ובפועל המטלה שלהם הייתה פשוטה. כלומר  רק לקנות קבאב או רק לקנות סטייקים. אנחנו קנינו כלים חד פעמיים, גחלים, חומוס, פיתות ושתייה. ולמעשה מדובר בארוחת חג הכי טובה וקלה שהייתה לנו. ראשית כל לא ערכנו  שולחן. בנוסף, היות ואכלנו בכלים חד פעמיים קיפלנו ב-10 דקות את הארוחה והיה לנו זמן לשיר לאחר מכן עם הגיטרה. לגבי האוכל, צלינו את הבשר על מנגל בנוי, הגחלים נדלקים במהירות ולא היה צורך לנפנף כלל, והאוכל היה פשוט נהדר. הרעיון אומץ בחום, כך שלמעשה מאז בכל ארוחת חג מי שמגיע תורו עושה אצלנו  בשר על האש. 

No comments:

Post a Comment